fredag 19 februari 2010

Smygbakis.

På väg till studion igår så får jag ett SMS från Large:

"jag glömde fråga, har du kalla med dej eller jobbar vi nyktert?". Låt mej säga så här; jag hade kalla med mej!

Spelade in dom två låtarna som jag pratade om igår. För det första blev det bättre än jag tänkt mej och för det andra gick det så fruktansvärt lätt. Första tagningen på alla verserna. Känns konstigt, men det blir ju svinbra så vad fan ska man göra?

Skulle egentligen vilja dunka upp dom här på bloggen nu på dirrrekten. Men får hålla mej lite. Jag och Larran snackade lite igår om att släppa en EP (digitalt) innan sommarn. Skulle ni va peppade på det?

Idag är det ju fredag, men jag har tvättid till 21.00 så det finns risk för en jävligt lugn start på helgen. Min polare Bokis kommer hem från Norge på söndag så jag kan faktiskt behöva alla krafter jag kan få. Det kan bli en mirakelbläcka mitt på Guds stora dag.

Men kör hårt ni ikväll! Jag säger som morsan alltid bruka säga: "gör inget som inte jag skulle gjort". Fast när min morsa säger det så betyder det att man har en extremt bred plan att spela på.

Pårom ba'!

23 kommentarer:

  1. Låter riktigt fett! Längtar!

    SvaraRadera
  2. Sugen? Behöver du ens fråga? Me wants! :D

    SvaraRadera
  3. ja dräm på med ett litet förspel från vad som komma skall! ni borde säga "Kalla Guld", Kalla tog ju guld!!!!

    SvaraRadera
  4. Haha EP låter jävligt najs :D. Blir kalla och bastu ikväll haha

    SvaraRadera
  5. droppa EP eller två! man måste ju ha nåt att bumpa i vårsolen. tack på förhand. nu ska jag spela biotjock och dricka öl. päijs!

    SvaraRadera
  6. En EP är en lysande idé! Det ser jag fram emot.

    SvaraRadera
  7. Klart vi vill ha en EP!

    SvaraRadera
  8. Jag kan nog inte säga något som alla andra inte redan sagt! SLÄPP EP'N! Yo inga gästspel kör bara du och Large älskar när ni 2 lirar!!!

    SvaraRadera
  9. Hörrö, Ågren!

    Eftersom du inte kommer lägga upp så mycket av din egen musik den närmaste tiden tycker jag att du borde slänga upp mer musiktips av andra artister. Någon fet chopped n screwed kanske? Jag behöver vidga mina vyer.

    Du har fått mig att gå ner mig i Yelawolf och E-40 hittills.

    Här spelas UGK - One Day i den långsamma versionen.

    SvaraRadera
  10. EP innan sommaren? Nä vad fan, du gör ju novembermusik, lämna sommarn åt Mange Schmidt...

    SvaraRadera
  11. "Peppad" på det? Nej inte "peppad"! Mer superlativaktigt...

    SvaraRadera
  12. Alltid pepp på släpp från er!

    Kommer det mer info om Grand-spelningen snart?

    Planerar att ta mig upp till Uptown då.

    SvaraRadera
  13. Mer fysiska släpp tack!

    SvaraRadera
  14. låter välldigt treeevligt!!!! du å larran=guld

    SvaraRadera
  15. håller med alexander här, tipsa gärna om fler artister, jag har nötat yelawolf i bilen så det står härliga ti. och server med e-40 går varm här på datan. man är jävligt nyfiken på hur pst's verser blev, den låten/dem låtarna med honom får du gärna visa upp! men gladeligen glad för minsta lilla!

    SvaraRadera
  16. Det skulle va fett med några släpp från eran del! ni är tunga som fan

    SvaraRadera
  17. Peppad? Wtf, ge oss! Heh. Låt störst i duschen ta den tid ni känner att den behöver men kasta oss ett litet ben då och då! Big up i övrigt.

    SvaraRadera
  18. kom igen, du kan inte mena att vi skulle tacka nej till mer musik!!? BRING IT

    SvaraRadera
  19. En EP är en fet idé! Skulle vara riktigt uppskattat!

    Mitt förslag är att om ett eventuellt släpp blir aktuellt,så släpp den för gratis nedladdning,som betal-download och/eller i en enklare fysisk utgåva i några få exemplar, som till exempel Garotta-mixtapen. I en liten upplaga så blir risken för att inte gå runt lika stor. Dock finns all förståelse för att det även krävs mer arbete med att ge ut den i fysiskt exemplar.

    Jag skulle garanterat betala för mig när det kommer till din/er musik. Jag vet att många utöver mig som lyssnar på er musik skulle det också.

    Peace!
    -Robin

    SvaraRadera