tisdag 10 mars 2009

Ni Tror Ni Vill / Eyes Low In Oslo




Medans Rooftop för tillfället äntligen sätter ihop Bill & Bull så tänkte jag skynda mej och lägga upp lite mer musik.

Mannen ni ser på bilden är El Axel - en av mina goda vänner från det lovade landet i väst - Norge med andra ord.

El Axel, även känd som F'em One eller kort och gott The Fuck, är medlem i den kritikerrosade gruppen Equicez men även det mytomspunna Pass It Records som jag har spenderat all min tid i Norge med.

Låten Ni Tror Ni Vill (Rapcrowd) är producerad av Filthy och är tagen från Axels mixtape Recognise Th'Accent som släpptes 2007, men jag tror många i Sverige missat den.

Eyes Low In Oslo är en låt med El Axel och Devin The Dude, tagen från Axels album It Is Wha It Is, för den som vill kika in lite mer grejer med Axel.


Organismen & El Axel - Ni Tror Ni Vill (Rapcrowd)
http://www.zshare.net/audio/568071542f454477/


El Axel & Devin The Dude - Eyes Low In Oslo (skit)
http://www.zshare.net/audio/568073097e9138d1/


El Axel Myspace
www.myspace.com/elaxel

Åsså va jag out...

7 kommentarer:

  1. Snygg Dom Viktiga Skorna-tröja

    SvaraRadera
  2. Vad har han runt halsen? Sån freaky tandställning?

    SvaraRadera
  3. solglasögon skulle jag tippa på.

    SvaraRadera
  4. Jag har lyssnat en del på El axel sen du var intervjuad på Vibes46 och ni spelade låten Bitar av kakan. Jag har letat som en galning efter den låten och hittade faktiskt en torrent som hade hela vibes intervjun 2 veckor sen så nu är jag skit nöjd. Nice med en "ny" Org + el axel låt!

    SvaraRadera
  5. Har du inte "Bitar av kakan" med bra kvalité (riktiga låten och inte inspelad från radio programmet). Har också den från torrenten och det är lite sådär halvkasst.

    Tack för låten, kungligt som alltid.

    Ps. Skulle inte du kunna skriva lite bakgrundshistorier om albumen du släppt? Hur det gick och vad som inte gick t ex.

    SvaraRadera
  6. Hehe ord på refrängen i "Ni tror Ni vill" det ända som är äkta.

    SvaraRadera
  7. Ja det som oscar skrev vore trevligt.. även om sidoprojekten(smuts & co etc)... fet låt!!!!!

    SvaraRadera