måndag 11 januari 2010

Nominerad i Manifestgalan!

Otroligt kul att ha blivit nominerad i Manifestgalan! Det är liksom inte som att industrin tittade på mej när det var dags för Grammisar och P3 Guld.

Galan går av stapeln den 29:e januari. Så nu får ni hålla tummarna för att priset landar i mina händer. Är det ett pris för oberoende artister så borde jag ju logiskt sätt ligga ganska bra till. Jag menar jag är den enda utan skivbolag i ryggen.

Här är dom andra nominerade i hiphop kategorin:

Hip Hop
Mohammed Ali – Processen (Bad Taste Records)
Organismen - Om Gud vill och vädret tillåter (Organismen)
Promoe – Kråksången (Pope Records)
Stor - Nya skolans ledare (Redline Records)

Läs mer: www.manifestgalan.se

12 kommentarer:

  1. Svårt, alla är ju riktigt grymma och vad jag skulle säga är 2009s bästa släpp.
    Promoe känns dock väldigt felplacerad här, visst, det släppet är utan bolag, men ändå inte.

    Hade jag kunnat så hade jag givetvis röstat på dig! Keep it up!

    SvaraRadera
  2. Hård konkuranns där men lycka till!

    SvaraRadera
  3. soft, gillar manifestgalan.. var där förra året, hejar på dig!

    SvaraRadera
  4. jävligt kul, tror du kniper den!

    SvaraRadera
  5. Det fuckade är att Stor säkert vinner, förstår mig inte på hans hype...
    Aja, då måste vinna iaf, ditt album var i det särklass bästa släppet innom svensk musik på flera år.
    Vi håller tummarna!

    SvaraRadera
  6. humm.. svårt. johan eller mårten...? humm

    SvaraRadera
  7. Tycker att roffe ruff borde fått en nomenering han med. med detta motstånd ska det inte vara några problem för dej Johan!

    SvaraRadera
  8. Hoppas på dig Johan!

    /Rasmus

    SvaraRadera
  9. Du tar dom lätt/
    som en plätt/

    hahaha

    SvaraRadera
  10. den enda som är en värdig motståndare är ju helt klart promoe, fast bara när han kör på engelska.

    men vad vet jag. jag är bara ännu en anonym fjortis beväpnad med ett tangentbord.

    SvaraRadera
  11. Egentligen är seger för din del given. Men risken är att Stor eller Ali tar det.
    Dom har blivit rätt hype'ade, vilket är synd att dom isf inte vinner på talang, utan hype.
    För talangmässigt och kvalitétsmässigt så tar du alla på knockout.

    SvaraRadera
  12. Riktigt bra nomineringar även om jag tycker att det kanske känns lite plikttroget att ha med Promoe där. Oavsett utgång ska inga av artisterna känna sig besvikna om de inte vinner, inkl du Johan. Personligen skulle jag se det som en kamp mellan Mohammed Ali och Organismen.

    SvaraRadera