fredag 24 april 2009

Släpp fångarna - det är vår!

Och som en spark i ansiktet så var våren här. Otroligt fett och livet flyter på. 

Tyvärr har vi inga siffror på hur många nedladdningar Den Vita Kaninen fick, men man vågar ju bara drömma när videon hade 14.000 plays på ett dygn. En stor shout out till Pirate Bay i dessa mörka tider!!!

Har ni hunnit lyssna på Promoe plattan än då? Jag tycker plattan är helt galen fan. Nu känns det som att jag är lite väl mycket på Promoes penis, men om ni lyssnar på plattan så borde ni digga skiten också. Sen ska man ALLTID ha i åtanke att allt som Loop Troop åstadkommit - har dom gjort själva, utan hjälp från storbolag, eller 14 dudes som jobbar oavbrutet med att få en person stor. Tänk på det... 

Sen tyckte jag det var kul och höra Timbuk rappa igen. Han har sångrappat till funkgrejor så länge nu så jag hade nästan glömt bort att han kan rappa också.

kanske är vår historia som en fjäril på nål /
vacker och titta på men vingar som inte slår /

Hatten av Jason!

Förutom det ska jag dyka in i ännu en pilsnerdoftande afton!

mvh Johan

ps. Introt på Om Gud Vill Och Vädret Tillåter är makalöst...

13 kommentarer:

  1. kråksången var äckligt tung! nu väntar man på om gud vill :) trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. "ps. Introt på Om Gud Vill Och Vädret Tillåter är makalöst..."

    Vill höra. Nu tack.

    SvaraRadera
  3. En platta på svenska av Promoe säger bara det att det kommer knäcka. När man sen får reda på att både Pst/Q och självaste Ågren gästar så flyger förväntningarna i taket. Det var ett riktigt tungt album men jag tyckte det va synd att inte Afasi fick en vers...
    Skål i en mycket vacker vårfredag!

    SvaraRadera
  4. plattan känns jävligt mainstream . Det märks att filthy har proddat den.

    SvaraRadera
  5. Hum. Får kanske kolla upp den där skivan. Brutal animation förresten!

    SvaraRadera
  6. håller med, riktigt najs platta, har bara lyssnat igenom promoes en å en halv gång, men ändå. looptroop är ju en av mina hus gudar förutom ågren då. är det nån som jag skulle ha som soundtrack of my life så är det fan looptrooparna. måste bara tillägga är sjukt sugen på om gud vill...har ju nästan nött sönder peta på döda saker, har säkert spelat minst en låt från den per dag sen den släpptes....visst det kanske låter som jag smörar men det är fan sant...å jag är lite full, åsså är det fint väder, å vem är inte kärleksfull då:)

    SvaraRadera
  7. Asså Timbuktus skiva är inte så bra.. 6an är bra, men Frej outshines Timbuktu :)

    SvaraRadera
  8. Själv tycker jag är Supreme är fetast på den låten! Han är ju galen!

    Förövrigt blev jag väldigt besviken på skivan, men jag kanske lyssnar in mig. Grejen med Promoe är att det kan hända att han är Sveriges bästa rappare. Men ibland blir jag väldigt paff över hans val av beats. Det är en herrans nivåskillnad på Kråksången, beatmässigt. Dekadansen och den sanslöst tråkiga Inflation är ju för fan som en dvärg bredvid Turning Torso på samma skiva som Detta har hänt, Kråksången och Mammas Gata. Dessutom är det alldeles för lite rap av Promoe på skiva. Han har en enorm talang när det kommer till rap, men slösar bort den genom att sjunga. Min polare beskrev det jävligt bra! Han sa något i stil med "han tar den här techno-beat-trenden och försöker para ihop den med nån slags reggae grej". Men vi får inte glömma alla feta låtar på albumet, samt det HELT sjuka introt! Varför rappar han inte på det beatet? Är ert intro så fett så är det ett riktigt jävla dunderintro.

    Peace!

    SvaraRadera
  9. Promoes platta är övergrym! Helt åt ett annat håll än vad jag trodde...och verserna i Mammas gata är så självklara! shiiit.../Hanna

    SvaraRadera
  10. Är introt fetare än de på kråksången?

    SvaraRadera
  11. Jag vågar säga att mitt och larrans intro är fetare än Promoes! =)

    SvaraRadera
  12. Tycker det är synd att Promoe slutat sparka uppåt och istället bara sparkar nedåt. Han lär ju också ha deadlines att passa..

    SvaraRadera
  13. måste hålla med om att de va sjukt skönt å höra Timbuk rappa, just det där med fjärilen också.. Kråksången är redan en klassiker i mina öron, din vers var också jävligt fet.. e lite besviken på pst's korta rackare dock, men de han klämde in va ju riktigt grymt och pst sedligt väldigt mörkt och avancerat.

    En kul grej är ju att förra året kom Good Things, fläcken och things we do for things med jävligt tight mellanrum kring dessa tider och nu Kråksången och om gud vill.. Vilket hittils tyder på ännu en sjukt fet musiksommar.

    Big Up till vita kaninen! Peaze// Linus

    SvaraRadera